Το Εργαστήριο

Καινοτομώντας από το 2002

Η πολιτισμική πληροφορική αφορά όλους τους τομείς στους οποίους η εφαρμογή των τεχνολογιών της πληροφορικής επηρεάζει τον ανθρώπινο πολιτισμό. Πράγματι τις τελευταίες δεκαετίες οι εξελίξεις στη διαχείριση των πληροφοριών, στις τεχνολογίες του διαδικτύου και στην αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή έχουν επηρεάσει σημαντικά τη διατήρηση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας και την προώθηση της πολιτιστικής έκφρασης.

Ταυτόχρονα, οι πολιτισμικές αξίες, οι αντιλήψεις και οι κοινωνικές ανάγκες επηρεάζουν τον τρόπο που σχεδιάζονται, εξελίσσονται και χρησιμοποιούνται οι τεχνολογίες. Ως αποτέλεσμα, ο πολιτισμός και η τεχνολογία αλληλοεπιδρούν συνεχώς, διαμορφώνοντας ο ένας τον άλλο σε ένα δυναμικό και εξελισσόμενο περιβάλλον.

Γνωρίστε την Ομάδας μας

Η ομάδα μας απαρτίζεται από αφοσιωμένους επαγγελματίες που αγαπούν τον τομέα τους και είναι αποφασισμένοι να φέρουν αλλαγές μέσα από την έρευνα και την καινοτομία.

Evangelia Kavakli

Ευαγγελία Καβάκλη

Head of CiLab, Professor

 Εννοιολογική Μοντελοποίηση και Ψηφιακό ευ ζην από τον Σχεδιασμό

Evi Sampanikou

Εύη Σαμπανίκου

Καθηγητής/τρια

Νέες Τεχνολογίες & Αναπαράσταση και Ψηφιακό ευ ζην από τον Σχεδιασμό

Athanasios Daradoumis

Αθανάσιος Νταραντούμης

Καθηγητής/τρια

Paraskevi Zangogianni

Παρασκευή Ζαγγογιάννη

Υποψήφιος/α Διδάκτωρ

E-Learning και Ψηφιακό ευ ζην από τον Σχεδιασμό

Anna Markopoulou

Άννα Μαρκοπούλου

Ερευνητής/τρια

Digital Wellbeing by Design Group

Gourgouli Nikolitsa

Γουργούλη Νικολέττα

Υποψήφιος/α Διδάκτωρ

Maria Zafeiriou

Μαρία Ζαφειρίου

Ερευνητής/τρια

E-Learning

Spyridon Mousouris

Σπυρίδων Μουσούρης

Υποψήφιος/α Διδάκτωρ

Conceptual Modelling Groups

Taxiarchis Nisiotis

Ταξιάρχης Νησιώτης

BSc Cultural Technology and Communication

E-Learning

George Stergiou

Γιώργος Στεργίου

Υποψήφιος/α Διδάκτωρ

Conceptual Modelling Groups

Ioannis Stathogiannis

Ιωάννης Σταθογιάννης

Υποψήφιος/α Διδάκτωρ

Νέες Τεχνολογίες & Αναπαράσταση και Ψηφιακό ευ ζην από τον Σχεδιασμό

Christoforos Tzannou

Χριστόφορος Τζάννου

MSc Πολιτισμικής Πληροφορικής και Επικοινωνίας

E-Learning

Evangelia Kavakli

Ευαγγελία Καβάκλη

Επικεφαλής του CiLab, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

 Εννοιολογική Μοντελοποίηση και Ψηφιακό ευ ζην από τον Σχεδιασμό

Evi Sampanikou

Εύη Σαμπανίκου

Καθηγητής/τρια

Νέες Τεχνολογίες & Αναπαράσταση και Ψηφιακό ευ ζην από τον Σχεδιασμό

Athanasios Daradoumis

Αθανάσιος Νταραντούμης

Καθηγητής/τρια

Paraskevi Zangogianni

Παρασκευή Ζαγγογιάννη

Υποψήφιος/α Διδάκτωρ

E-Learning και Ψηφιακό ευ ζην από τον Σχεδιασμό

Nikoleta Gorgoli

Nikoleta Gorgoli

Υποψήφιος/α Διδάκτωρ

Ioannis Stathogiannis

Ιωάννης Σταθογιάννης

Υποψήφιος/α Διδάκτωρ

Νέες Τεχνολογίες & Αναπαράσταση και Ψηφιακό ευ ζην από τον Σχεδιασμό

Anna Markopoulou

Άννα Μαρκοπούλου

Ερευνητής/τρια

Digital Wellbeing by Design Group

Spyridon Mousouris

Σπυρίδων Μουσούρης

Υποψήφιος/α Διδάκτωρ

Conceptual Modelling Groups

Christoforos Tzannou

Χριστόφορος Τζάννου

MSc Πολιτισμικής Πληροφορικής και Επικοινωνίας

E-Learning

Maria Zafeiriou

Μαρία Ζαφειρίου

Ερευνητής/τρια

E-Learning

George Stergiou

Γιώργος Στεργίου

Υποψήφιος/α Διδάκτωρ

Conceptual Modelling Groups

Taxiarchis Nisiotis

Ταξιάρχης Νησιώτης

BSc Cultural Technology and Communication

E-Learning

Η προσέγγισή μας

Στο CILab πιστεύουμε ότι ο σχεδιασμός τεχνολογικών λύσεων περιλαμβάνει την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής τεχνολογίας με στόχο την ενίσχυση των ανθρώπινων ικανοτήτων, λαμβάνοντας όμως υπόψη τις ηθικές και υπαρξιακές συνέπειες που προκύπτουν, σε ένα μεταουμανιστικό πλαίσιο. Για να αναπαραστήσουμε τη δομή και να περιγράψουμε τη δυναμική των αναδυόμενων κοινωνικο-τεχνικών συστημάτων, προτείνουμε τη χρήση εννοιολογικών μοντέλων. Η σχεδιαστική προσέγγιση που βασίζεται σε μοντέλα, προερχόμενη από τον τομέα της μηχανικής απαιτήσεων, παρέχει το μεθοδολογικό πλαίσιο για την αναπαράσταση και τη δοκιμή θεωρητικών μοντέλων, διευκολύνοντας την κατανόηση των σχέσεων μεταξύ τεχνολογίας και πολιτισμού.

Το Ακαδημαϊκό μας Χαρτοφυλάκιο

Το χαρτοφυλάκιό μας περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα ακαδημαϊκών εργασιών και ερευνητικών αποτελεσμάτων, αντανακλώντας τη δέσμευσή μας στην παραγωγή γνώσης και την προώθηση της καινοτομίας στον τομέα της πολιτισμικής πληροφορικής.

Audiovisual Posthumanism, Cambridge Scholars Press

Audiovisual Posthumanism, Cambridge Scholars Press

Local history, gamification and education. The example of Quai of Mytilene

Local history, gamification and education. The example of Quai of Mytilene

The greek comics from metapoliteysi . The period of the political change over after the fall of junda (1974) until today: routes artistic communcation, reflections of ideas and cultural representations on contemporary eikonografigimata.

The greek comics from metapoliteysi . The period of the political change over after the fall of junda (1974) until today: routes artistic communcation, reflections of ideas and cultural representations on contemporary eikonografigimata.

Discovering the daily life of women in the urban society of Lesvos through handwritten recipes and fashion magazines during the Interwar period.

Ανακαλύπτοντας την καθημερινότητα των γυναικών στην αστική κοινωνία της Λέσβου μέσα από χειρόγραφες συνταγές και περιοδικά μόδας κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου.

Aspects of Representation: Studies on Art and Technology – New Technologies in Contemporary Cultural Expression

Aspects of Representation: Studies on Art and Technology – New Technologies in Contemporary Cultural Expression

Between Fantasy and Reality (in Greek)

Between Fantasy and Reality (in Greek)

The Role of Imaginative Education in Shaping Cognitive Skills

The Role of Imaginative Education in Shaping Cognitive Skills

Comic book worlds of the fantastic: visualization and ideological representation in fantasy comics

Comic book worlds of the fantastic: visualization and ideological representation in fantasy comics

New technologies for the digital documentation of manuscript archives: digitization and documentation of a 19th Century Greek manuscript archive using Transkribus

Νέες τεχνολογίες για την ψηφιακή τεκμηρίωση των αρχείων χειρογράφων: ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση ενός ελληνικού χειρογράφου αρχείου του 19ου αιώνα με τη χρήση του Transkribus

Posthuman Studies Reader: Core Readings on Transhumanism, Posthumanism and Metahumanism

Posthuman Studies Reader: Core Readings on Transhumanism, Posthumanism and Metahumanism

Discovering the daily life of women in the urban society of Lesvos through handwritten recipes and fashion magazines during the Interwar period.

Ανακαλύπτοντας την καθημερινότητα των γυναικών στην αστική κοινωνία της Λέσβου μέσα από χειρόγραφες συνταγές και περιοδικά μόδας κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου.

Digital Teaching in Higher Education and the Role of Greek Academic Libraries

Digital Teaching in Higher Education and the Role of Greek Academic Libraries

Playful interactive storytelling as a method of transmission of cultural content

Playful interactive storytelling as a method of transmission of cultural content

Digital preservation of modern cultural projects with new media: the case of the project Ηuman Τraces

Digital preservation of modern cultural projects with new media: the case of the project Ηuman Τraces

The greek comics from metapoliteysi . The period of the political change over after the fall of junda (1974) until today: routes artistic communcation, reflections of ideas and cultural representations on contemporary eikonografigimata.

The greek comics from metapoliteysi . The period of the political change over after the fall of junda (1974) until today: routes artistic communcation, reflections of ideas and cultural representations on contemporary eikonografigimata.

Creation of a tour guide game for smart devices using augmented reality technologies: The case of the Museum of Industrial Olive Oil Production of Lesvos.

Δημιουργία παιχνιδιού ξεναγού για έξυπνες συσκευές με χρήση τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας: Η περίπτωση του Μουσείου Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου.

Knowledge Management Using Ontology on the Domain of Artworks Conservation

Knowledge Management Using Ontology on the Domain of Artworks Conservation

Creation of a tour guide game for smart devices using augmented reality technologies: The case of the Museum of Industrial Olive Oil Production of Lesvos.

Δημιουργία παιχνιδιού ξεναγού για έξυπνες συσκευές με χρήση τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας: Η περίπτωση του Μουσείου Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου.

A Computational Model to Embed Emotion Awareness into e-Learning Environments

A Computational Model to Embed Emotion Awareness into e-Learning Environments

Digitization of the 19th century Municipal Archive of Mandamados

Ψηφιοποίηση Δημοτικού Αρχείου Μανταμάδου 19ου αιώνα

The PRIS methodology: incorporating privacy requirements during system design phase

The PRIS methodology: incorporating privacy requirements during system design phase